Women who made a difference

El alumnado de 1º de ESO A y B, para conmemorar el Día Internacional de la Mujer que se celebra el 8 de marzo, os vamos a presentar varios ejemplos de mujeres de origen británico, que fueron pioneras e innovadoras en sus campos profesionales de la ciencia, las matemáticas y la investigación.

La presentación de estas mujeres tan relevantes para el desarrollo de la ciencia y la sociedad, relevantes e inspiradoras para nosotros, la hemos realizado con un podcast grabado en su lengua materna (inglés) en homenaje a ellas.

The students of 1st ESO A, to commemorate International Women's Day which is celebrated on March 8, we are going to present several examples of women of British origin, who were pioneers and innovators in their professional fields of science, mathematics and research.

We have presented these women who are so relevant to the development of science and society, relevant and inspiring for us, with a podcast recorded in their mother tongue (English) in tribute to them.